Adam Klimovič
Vek autora(ov): 12 rokov
CZUŠ sv. Mikuláša, Prešov
Pokus o štart
Ako malý chlapec som sa hrával s plášťom a lupou. Sníval som o objavovaní nových galaxií a vesmíru, o stretnutí s mimozemšťanmi.
|
Anna Mojzešová
Vek autora(ov): 6 rokov
CZUŠ sv. Mikuláša, Prešov
Ako šašo s princeznou a jej psíkom prišli na to, ak
Šašo a princezná prišli nato, že keď je horúco, stačí sa polievať studenou vodou.
|
Anna Pénzešová
Vek autora(ov): 9 rokov
CZUŠ sv. Mikuláša, Prešov
Horiaca sovolíška
Mám rada zvieratá. Nakreslila som experiment, ako mladý vedec chytil sovolíšku a hodil ju do vriaceho kotla. Keďže tam nevydržala, tak pochopil, že horúčava nerobí nikomu dobre.
|
Alexandra Petzová
Vek autora(ov): 11 rokov
CZUŠ sv. Mikuláša, Prešov
Pokus s jablkom
Keď Adam a Eva robia pokus s garvitáciou, zapotí sa pritom každý had. Myslím, že na to prišli...
|
Aurel Švarný
Vek autora(ov): 9 rokov
CZUŠ sv. Mikuláša, Prešov
Fakírova toaleta
Mám rád rôzne pokusy. Teším sa, keď budem mať v škole predmet chémia a fyzika. Zatiaľ je to sranda, potom uvidíme...
|
Barbora Šofranková
Vek autora(ov): 11 rokov
CZUŠ sv. Mikuláša, Prešov
Profesor Has s hasiacim prístrojom
Keď budem veľká, chcela by som byť vedkyňou, ktorá vymyslí super hasiaci prístroj pre veľký oheň. Jeden taký pokus o hasenie ohníka som nakreslila humorne.
|
Ivana Benčíková
Vek autora(ov): 13 rokov
Gymnázium A. Bernoláka, Námestovo
Objem motora
Objem motora sa nedá zistiť tak, že ho ponoríme do vody. Pán na obrázku to nevedel a auto "zaparkoval" do rieky. Potom si uvedomil, že nepozná ani objem rieky, takže nemal od čoho odčítať.
|
Martin Brtko
Vek autora(ov): 13 rokov
Gymnázium A. Bernoláka, Námestovo
Newton a jablko
Jablko spadne Newtonovi na hlavu z dôvodu zemskej príťažlivosti, ktorú on sám potvrdil.
|
Marián Čonka
Vek autora(ov): 13 rokov
ZŠ, Hranovnica
Láska nebeská
Zámerom vtipu "Láska nebeská" je pripomenúť ľudskú túžbu lietať, objavovať oblohu, pripodobniť sa vtákom. Človek sa o to pokúšal už od dôb Daidala a Ikara, až kým nevymyslel lietadlo, príp. padák. Autor chcel vyzdvihnúť aj podiel slovenského vynálezcu, ktorý vymyslel aeromobil, v ktorom spojil auto a lietadlo - to, čo doteraz nevedel spojiť nikto iný.
|
Dária Bernátová
Vek autora(ov): 8 rokov
CZUŠ sv. Mikuláša, Prešov
Strach z pokusu
Výskumníkovi sa pri pokuse vyliala fľaštička a z mláčky na zemi sa vykľula príšera. Vedec sa príšery zľakol a príšera sa zľakla vedca.
|
Dorota Bielená
Vek autora(ov): 12 rokov
CZUŠ sv. Mikuláša, Prešov
Vedec záhradník
Môj strýko z Ameriky má plašatú hlavu. Vždy na návšteve sme sa z toho veľmi smiali. Strýko bol potom z toho smutný. Raz sa mi sníval sen, ako som vynašla roztok na rast vlasov. V tom sne bol môj strýko záhradník a keď polieval kvety, tak si polieval aj hlavu. A potom mu na hlave začali rásť kvety. To bol však iba sen. Keď budem dospelá, chcem vynájsť nejaký roztok proti plešatým hlavám, aby boli plešatí ľudia šťastní.
|
Daniela Černická
Vek autora(ov): 13 rokov
ZŠ J. A. Komenského, Michalovce
Ekologická nabíjačka
Aj Prokop Diviš by sa divil, na čo slúži jeho bleskozvod.
|
Jakub Verčimák
Vek autora(ov): 14 rokov
ZŠ s MŠ Štefana Ďurovčíka, Palín
Doba ľadová- tajomstvo ohňa
Tento obrázok (obrázkový vtip) poukazuje na dôležitý objav ohňa, ktorý bol síce spočiatku náhodný, ale neskôr sme pomocou experimentu dokázali využiť ďalšie jeho vlastnosti. Vďaka blesku si ľudia v praveku mohli pripraviť aj teplú večeru. Hoci ľudia vnímajú oheň ako niečo záhadné a nebezpečné má svoj význam v živote človeka.
Komentáre osôb: "Žeby sme dnes konečne mali teplú večeru vďaka blesku?" - "Ešte, že nás napadlo zaexperimentovať si s počasím."
|
Ema Klima
Vek autora(ov): 10 rokov
CIS, Bratislava; ZUŠ Júliusa Kowalského, Bratislava
Nepodarený experiment
(nie je priložený písomný komentár)
|
Ema Kraščeničová
Vek autora(ov): 14 rokov
ZŠ Záhorácka, Malacky
Lom svetla
Mamička: "Leonard! Čo to má ZNAMENAŤ?!"
Leonard: "Mama, toto je môj experiment na fyziku. Lom svetla."
|
Nikola Burdelová
Vek autora(ov): 13 rokov
ZŠ s MŠ Starojánska, Liptovský Ján
Vynašli sa
CsI: ZŠ s MŠ Liptovský Ján uvádzajú novú epizódu: Dôkaz vodíka 2 skupiny žiakov pracujú na experimente. Majú dokázať, či sa im podarilo pripraviť vodík. Prvá skupina ho dokázala typickým "šteknutím" vodíka. Druhej skupine sa nedarí, a preto sa vynájdu po svojom.
|
Frederik Sučka
Vek autora(ov): 9 rokov
CZUŠ sv. Mikuláša, Prešov
Lietajúca metla
Nakreslil som to preto, aby sa ľudia smiali. Aby si všimli ďalšie pokusy.
|
Martin Raffáč
Vek autora(ov): 14 rokov
ZŠ T. J. Moussona, Michalovce
Faktory ovplyvňujúce rýchlosť
Vtipnou formou ukázať, ako vie žiak základnej školy vydať zo seba minimum aj maximum v závislosti od okolností
|
Jakub Verčimák
Vek autora(ov): 14 rokov
ZŠ s MŠ Štefana Ďurovčíka, Palín
Globálne otepľovanie
Vtip zachytáva rozhovor osôb so Slnkom, pričom poukazuje na škodoradosť Slnka, ktoré sa "vytešuje" z toho, ako sa my, ľudia potíme a tlačíme na tejto Zemi. Snaží sa poukázať na hrozbu globálneho otepľovania. Ako už vieme, pokusom je možné overiť aj slnečnú konštantu, či narastajúcu teplotu, ktorá ovplyvňuje našu Zem. Teda existuje veľa spôsobov, ako experimentovať so Slnkom.
Komentáre osôb:
Slnko: "Zaexperimentujem si so Zemou, koľko vody z nej dokážem vyžmýkať. Ej, ale nech sa paria."
Ľudia: "Ach, to Slnko. Tie experimentálne merania by už mohli skončiť. Tlačíme, paríme a potíme sa tu ako kurence." "Dobre vravíš, to globálne otepľovanie je riadna otrava. Už, aby skončilo."
|
Karolína Graňáková, Diana Kurjaková
Vek autora(ov): 13, 13 rokov
Gymnázium A. Bernoláka, Námestovo
Gravitácia
Tento vtip je o gavitácii.
|
Michal Hrolka
Vek autora(ov): 13 rokov
Gymnázium A. Bernoláka, Námestovo
Schovávačka
Newton využil Pascalov zákon vo svoj prospech.
|
Karolína Marianna Kmecová
Vek autora(ov): 11 rokov
CIS, Bratislava; ZUŠ Júliusa Kowalského, Bratislava
Šialený pokus
Vedec chcel privolať fialové blesky pomocou špeciálnej vodičky. Nalial ju do tuby a tá tuba sa zohriala. Pokus vybuchol do nočnej oblohy a privolal fialové blesky.
|
Izabela Kosmeľová
Vek autora(ov): 13 rokov
Gymnázium A. Bernoláka, Námestovo
Zrušenie hodiny fyziky
Úsmevný príbeh spoza školských lavíc, kde žiak chce ukončiť úmornú prácu študentov zrušením hodiny fyziky.
|
František Král
Vek autora(ov): 14 rokov
ZŠ s MŠ, Nálepkovo
Test alkoholov
Výstraha pre všetkých, ktorí pijú alkohol = drogu č.1. Ľudia si majú vážiť svoje zdravie a neskracovať si úmyselne svoj život, pretože od metanolu môžu oslepnúť a zomrieť, podobné účinky má aj etanol, hoci pôsobí pomalšie.
|
Kristián Peter
Vek autora(ov): 15 rokov
ZŠ Bystré, Hermanovská 347
Multiskleník
Na obrázku záhradkár experimentuje zo svojou rastlinkou. Chce jej vytvoriť čo najlepšie podmienky, aby mal záhradkár čo najväčšiu úrodu.
|
Lea Ištvanová
Vek autora(ov): 9 rokov
CZUŠ sv. Mikuláša, Prešov
Obetavá zelenina
Brokolica, jablko a mrkva sa rozhodli urobiť vedecký výskum. Urobili zdravý detský nápoj a obetovali zaňho svoj život.
|
Lucia Novotná
Vek autora(ov): 9 rokov
CZUŠ sv. Mikuláša, Prešov
Horúce nechutí
Myška chcela zistiť, aká horúca je voda. Skúsila to pomocou svojho chvostíka. Čo myslíte, čo sa stalo potom?
|
Liana Spišovská
Vek autora(ov): 9 rokov
CZUŠ sv. Mikuláša, Prešov
Nevydarený experiment
Na mojom obrázku je kúzelník, ktorému nevyšlo kúzlo. Z klobúka mal vykúzliť hviezdy, ale namiesto toho odtiaľ vyskočila zelená kocka. Myslím si, že aj kúzelníci sú ako keby vedci a skúšajú rôzne vynálezy.
|
Laura Lukačovičová
Vek autora(ov): 11 rokov
ZŠ Záhorácka, Malacky
Ach tá gravitácia
Aj gravitácia nám niekedy život okorení.
|
Laura Lukačovičová
Vek autora(ov): 11 rokov
ZŠ Záhorácka, Malacky
HeHeHe
Helium je ľahšie ako vzduch, a preto chlapec nebude mať problém vyniesť sa balónmi na úroveň umývadla. Otázkou ostáva, ako sa napije, keď rukami sa drží za balóny.
|
Martin Babinčák
Vek autora(ov): 9 rokov
CZUŠ sv. Mikuláša, Prešov
Zvláštny roztok
Mám rád vedu a vtipné udalosti, pri ktorých sa môže stať hocičo srandovné. Aj to, čo je na mojom obrázku.
|
Michal Mojzeš
Vek autora(ov): 8 rokov
CZUŠ sv. Mikuláša, Prešov
Domotaný vynálezca
Veľmi sa mi páči veda. Možno aj ja raz budem vedcom. Viem, že pri skúmaní sa treba veľmi sústrediť. Vedec na mojom obrázku sa veľmi nesústredil...
|
Mária Čambalová
Vek autora(ov): 8 rokov
ZŠ Dubová, Bratislava; ZUŠ Júliusa Kowalského, Bratislava
Experiment
(nie je priložený písomný komentár)
|
Martin Brezina
Vek autora(ov): 9 rokov
ZUŠ Júliusa Kowalského, Bratislava
Búm
(nie je priložený písomný komentár)
|
Sourime Adella Oh, Alžbeta Matuchová
Vek autora(ov): 13, 13 rokov
Gymnázium A. Bernoláka, Námestovo
"Čarovanie magnetom"
Jožko mal zospodu stolu magnet a tým pádom sa hýbal aj špendlík na stole, lebo magnet sa so špendlíkom priťahuje.
|
Ondrej Miltak, Martin Tömöry
Vek autora(ov): 11, 11 rokov
ZUŠ A. Dubčeka, Vranov nad Topľou
Experiment s naklonenou rovinou na hodine výtvarne
Východisko nášho experimentu: Galileov experiment s naklonenou rovinou. Galileo Galilei na naklonenej rovine sledoval, ako závisí čas od prejdenej dráhy. Podľa Aristotela by rýchlosť mala byť stále konštantná, t.j. dráha by mala byť priamo úmerná času. Galileo však zistil, že závislosť je kvadratická. Dôvod spočíva v urýchľovaní telesa gravitačnou silou.
Pomôcky:
- 1 spolužiak, ktorý má cukríky
- 1 spolužiak, ktorý by chcel mať cukríky
- cukríky
- stopky
- 1 stočený baliaci papier
Záver nášho experimentu: Aby sme pochopili pojmy "konštantná", "priamo úmerná" a "kvadratická", musíme zjesť ešte veľa cukríkov.
|
Terézia Čarnická, Nina Vartovníková
Vek autora(ov): 13, 13 rokov
ZŠ s MŠ Nálepkovo, Školská 684
Neplánované osvietenie
Dvaja bratia /strelec a kontrolór/ overujú dráhu strely, ktorá záhadným spôsobom nedopadla na určený cieľ po balistickej krivke, ale na hlavu kontrolóra. V dôsledku toho ho "omylom osvietilo" a bol navrhnutý na Nobelovu cenu za fyziku.
|
Erika Oselská
Vek autora(ov): 13 rokov
Gymnázium A. Bernoláka, Námestovo
Experiment s vidličkou
Chcela som vtipne poukázať na nebezpečenstvo elektrického poľa.
|
Peter Zalacko
Vek autora(ov): 12 rokov
CZUŠ sv. Mikuláša, Prešov
Použite nos!
Ak je okolo Vás prílišná tma, použite hlavu a nos! Ale pozor na úraz elektrickým prúdom!
|
Lucia Hudáková
Vek autora(ov): 13 rokov
Gymnázium A. Vrábla, Levice
Polárny medveď
"Nechápem prečo sa ten medveď nerozpúšťa." - "Máš pravdu. Je predsa polárny."
Rozpúšťadlá delíme na polárne a nepolárne. Polárne rozpúšťadlá najlepšie rozpúšťajú polárne zlúčeniny.
|
Milan Gašparovič
Vek autora(ov): 15 rokov
ZŠ Na Hôrke, Nitra
Hodina chémie bez učiteľa
Čo všetko sa môže stať, keď zostane skúmavka s neznámym obsahom bez dozoru.
|
Emma Raticová
Vek autora(ov): 13 rokov
Gymnázium A. Bernoláka, Námestovo
Newtonove rozmýšľanie
Podľa príbehu, v ktorom Newton vymyslel gravitáciu, sa hovorí, že mu na hlavu spadlo jablko, keď sedel pod jabloňou a rozmýšľal. Na tomto obrázku chcem znázorniť, že Newton objavil gravitáciu pomocou toho, že pôsobí na samotné jablká. No čo ak by ju mohli samy prekonať? (Jablká majú svoje krídla, nechcú spadnúť.)
|
Stanislava Maťufková
Vek autora(ov): 8 rokov
CZUŠ sv. Mikuláša, Prešov
Experiment na vedcovi
Na mojom obrázku sa stal experimentom sám vedec, ktorému pri práci praskli nohavice. Jeho kolegovia sa zľakli a nevedeli, čo skúma ich kamarát.
|
Sabína Prosňáková Nina Ivanová
Vek autora(ov): 14 rokov
ZŠ Záhorácka, Malacky
Hlodavce
"Zoznám sa s mojím bratrancom Migelom. Ospravedlň prosím jeho správanie, bol pokusnou krysou." - "Lobil Zom Zopál Ekzpelimentou."
|
Samuel Halás
Vek autora(ov): 10 rokov
ZŠ Dubová, Bratislava; ZUŠ Júliusa Kowalského, Bratislava
Mrkvový experiment
Vedec chcel zväčšiť mrkvu.
|
Juraj Heriban
Vek autora(ov): 11 rokov
Gymnázium A. Merici, Trnava
Objem motora
Overenie Archimedovho zákona.
|
Juliana Krivosudská
Vek autora(ov): 11 rokov
Gymnázium A. Merici, Trnava
Rodinka Uhlíkových
Uhlík sa tlakom mení na diamant.
|
Sofia Lahová
Vek autora(ov): 9 rokov
ZŠ Dubová, Bratislava; ZUŠ Júliusa Kowalského, Bratislava
Výbuch
Vedkyňa sa snažila zmiešať dve tekutiny. Nakoniec jej to vybuchlo.
|
Juliána Somsedíková
Vek autora(ov): 13 rokov
Gymnázium A. Bernoláka, Námestovo
Jednoduché rozdelenie častíc v atóme
Chcela som poukázať na to, že atóm sa mechanicky rozdeliť nedá.
|
Kristína Šebová
Vek autora(ov): 13 rokov
ZŠ A. Kmeťa, Levice
Problém s plechovkami
Chlapec sa snaží vyriešiť problém ako oddialiť dve plechovky bez toho, aby sa ich dotkol. Kamarátka mu poradí, aby medzi ne fúkol. Lenže on je výborný fyzik a nepočúvne ju.
|
Jaroslav Šillák
Vek autora(ov): 13 rokov
Gymnázium A. Bernoláka, Námestovo
Vynaliezavý fyzik
Je o tom, ako sa vedia ľudia vynájsť.
|
Laura Šimková
Vek autora(ov): 13 rokov
Gymnázium A. Bernoláka, Námestovo
Strapatý Einstein
Zámer vtipu je uvedený ako strapaté vlasy Einsteina. Pretože keď sa človek dotkne elektriky, zasiahne ho elektrický prúd, lebo vzniklo elektrické pole.
|
Martina Širilová
Vek autora(ov): 14 rokov
ZŠ s MŠ Nálepkovo, Školská 684
Experiment Pata a Mata
Chemickí experti Pat a Mat by chceli pomocou kyseliny chlorovodíkovej, kyseliny dusičnej , ortute a vody vyrobiť nejakú požívatinu, ktorú by mohli ľudia používať ako náhradu jedla v 22.storočí na celej Zemi. Mysľou im víria rôzne myšlienky aké suroviny (bezpečnejšie ako vyššie uvedené, okrem vody) by mohli použiť, pretože počet obyvateľov zemegule sa zvyšuje a množstvo jedla klesá. Prajeme im úspech pri práci!
|
Jana Maľová
Vek autora(ov): 14 rokov
Gymnázium A. Vrábla, Levice
TETRIS
V roku 1984 D. I. Mendelejev (keď mal 150 rokov) konečne dokončil PTP vďaka TETRIS-u.
|
Katarína Bojkovská
Vek autora(ov): 13 rokov
ZŠ A. Kmeťa, Levice
Dopplerov jav- dobrá výhovorka
Vodič auta nedokonale ovláda Dopplerov jav a snaží sa ospravedlniť , že vďaka tomuto zákonu išiel na zelenú a nie na červenú.
|
Ema Kostolányiová
Vek autora(ov): 13 rokov
ZŠ A. Kmeťa, Levice
Práca s vodíkom
Žiačka pri výrobe vodíka prenášala tento plyn v skúmavke tak, že jej unikol a nemohla uskutočniť výbuch so vzduchom.Nemá vedomosť o tom, že niektoré látky sa prenášajú v skúmavke hore dnom.
|
Timotej Harčár
Vek autora(ov): 13 rokov
CZUŠ sv. Mikuláša, Prešov
Vlasovica
Lev s veľkou vlasatou hrivou pomohol vedcovi bez vlasov vynájsť Vlasovicu, ktorá podporuje rast vlasov. Hneď si to dali patentovať.
|
Zuzana Mojzešová
Vek autora(ov): 11 rokov
CZUŠ sv. Mikuláša, Prešov
Mozgový vynálezca
Veľmi rada kreslím a vymýšľam. Teším sa na naše školské laboratórium, keď budeme mať predmet chémia. Niekedy sa mi zdá, že dospelí nie sú celkom najmúdrejší. Mohla by existovať továreň na mozgy.
|