SCHOLA LUDUS, Centrum pre podporu výchovy k vede a rozvoj celoživotného neformálneho vzdelávania na FMFI UK v Bratislave
PoznÁvacÍ blok „Papier a pohyb“
Popis aktivít
Šport a hry s využitím pohybu rôznych papierových telies – zhodnocovanie
Ohnisko: | Pohyb reálneho telesa v gravitačnom poli s odporom prostredia |
Koncept: | Využitie poznatkov o pohybe telies v gravitačnom poli s odporom prostredia |
Myšlienky: | Vymyslime si hru |
Hodnoty: | Vecné:
|
Pomôcky: Rôzne druhy papiera, nožničky, tekuté lepidlo (škrob) , lepiaca (papierová) páska, lepidlo, voda, ceruzky, fixky
Časová náročnosť: 40 minút + hry
Metodika: Úlohou žiakov je vymyslieť športové hry a vyrobiť pre ne potrebné pomôcky. Úlohu riešia žiaci v skupinách (do 5 žiakov), učiteľ priebežne usmerňuje ich prácu otázkami, povzbudzuje tvorivosť.
Žiaci môžu použiť aj známe hry/športy a známe pravidlá alebo si môžu vymyslieť nové hry a dohodnúť sa na ich pravidlách. Z hľadiska zaradenia aktivity v bloku „Papier a pohyb“ je dôležité, aby sa v hrách využíval pohyb papiera.
Hry a športy s papierovými pomôckami sa potom žiaci zahrajú.
Čo možno oceniť: tvorivé, netradičné hry; schopnosť dohodnúť sa na pravidlách a domyslieť vyhodnocovanie hry
Skúsenosti: Deti v tábore sa sústredili na variácie známych loptových hier, pričom loptu nahrádzali papierovou guľou, pokúšali sa tiež vyrobiť papierové rakety pre ping-pong. Treba počítať s tým, že všetky skupiny budú chcieť, aby sa ich športová hra realizovala, čo môže zabrať veľa času.